Zarządzanie kategorią zakupową (Retail)

Zarządzanie kategorią zakupową (Retail) | Big Fish Sp. z o.o.
Szkolenie zamkniete

Zarządzanie kategorią zakupową (Retail)
Category Management

Napisz aby dowiedzieć się więcej

Podczas szkolenia omawiamy kompleksowo temat zarządzania kategorią. Przedstawimy ogólną charakterystykę różnego rodzaju formatów sklepów (convenience, super/ hipermarkety), zachowania klientów. Omówimy główne punkty strategii sklepów (strategia cen, promocji, merchandisingu), proces definicji oferty produktowej (różne metody), strategiczny plan kategorii, taktyki do zrealizowania strategii w poszczególnych kategoriach. Zaproponujemy narzędzia używane w procesie.


Proponowany program szkolenia

1. Co to jest category management

2. Definicja kategorii produktowej

3. Drzewo decyzyjne

4. Hierarchia kategorii

5. Rola kategorii

  • Struktura funkcjonalna
  • Struktura strategiczna

6. Retail Mix

  • Perspektywa klienta
  • Strategia gamy
  • Strategia cenowa
  • Strategia promoyjna

7. Budowanie oferty

8. Merchandising 

  • Zasady podłogi
  • Zasady półki

9. Budowanie gamy produktów

  • Benchmarking
  • Budowanie gamy na podstawie danych rynkowych
  • Pokrycie rynku
  • Miara wydajności gamy
  • Analiza potrzeb klientów
  • Rola dostawcy w procesie

10. Struktura asortymentu I struktura gamy

11. Analiza istniejącej gamy produktów

  • Analiza rentowności produktów
  • Analiza BCG

12. Analiza rentowności kategorii

  • Mapowanie wydajności dostawcy

13. Strategiczny plan dla kategorii

  • Kolejne etapy budowania planu da kategorii produktów
  • Przykład dobrze zbudowanego planu od analizy potrzeb kategorii, do strategii i taktyk.

Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Szkolenia Big Fish oprócz wiedzy czysto zakupowej zawierają elementy podnoszące kompetencje miękkie, dlatego często prowadzone są w tandemach - doświadczony kupiec/lider/manager zakupów + psycholog biznesu. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.

Podaj imię
Podaj nazwisko
Uzupełnij swój adres e-mail
Uzupełnij numer telefonu
Wpisz treść wiadomości
Musisz zaznaczyć zgodę

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w zakresie określonym w powyższym kwestionariuszu, przez Big Fish Sp. z o.o. w celu organizacji szkolenia. Zapoznałem się z obowiązkiem informacyjnym dostępnym na stronie https://e-big-fish.pl. Przyjmuję do wiadomości, iż podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne.

* Pola wymagane

Używamy plików cookie w celu zapewnienia najlepszej jakości usług. Kontynuując, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.