Narzędzia do tworzenia innowacji w Zakupach

Narzędzia do tworzenia innowacji w Zakupach | Big Fish Sp. z o.o.
Szkolenie zamkniete

Narzędzia do tworzenia innowacji w Zakupach
Narzędzia do tworzenia innowacji w Zakupach

Napisz aby dowiedzieć się więcej

Jednym z celów nowoczesnych zakupów jest zdobywanie innowacji (capturing innovation) od zewnętrznych źródeł. Wg McKinsey* 25-45% przychodów organizacji wynika z innowacyjnych produktów/ usług. Innowacje pomagają również w wyeliminowaniu niepotrzebnych kosztów produktów przez m. in usuwanie strat w procesach produkcyjnych i łańcuchu dostaw. Estymuje się, że ponad połowa wprowadzanych dziś innowacji pochodzi spoza organizacji: od dostawców, klientów lub ośrodków badawczych. Dział zakupów może zarówno wspierać innowacyjność dostawców jak również generować i wdrażać własne pomysły w organizacji. Dzięki temu przedstawiciele działu zakupów będą odbierani jako kreatorzy wartości a nie wyłącznie jako specjaliści od cięcia kosztów.


Program szkolenia

I. Wstęp 

  • Co to jest innowacja? Czym różni się innowacja od kreacji, dlaczego ludzie powszechnie mylą te dwa procesy myślowe?
  • Inside the box thinking”? Dwa etapy procesu myślenia innowacyjnego.
  • Dlaczego wszyscy chcą być innowacyjni a bardzo niewielu skutecznie potrafi innowacje wypracować i wdrożyć?
  • Co to jest fiksacja poznawcza? Jak zmusić swój umysł do jej przełamania?
  • Co to są wzorce myślowe?

II. Innowacyjne rozwiązywanie problemów

  • Różnica pomiędzy problemem a „sytuacją problemową”.
  • Sytuacja problemowa jako źródło poszukiwania innowacji.
  • Dwa etapy procesu myślenia innowacyjnego.
  • Nieintuicyjne metody poszukiwania nowych rozwiązań.
  • Fiksacja i sposoby jej przełamywania.
  • „Rozwiązanie eleganckie” w języku innowacji.
  • Technika myślowego AIKIDO w generowaniu nowych koncepcji.
  • Technika nadawania nowych funkcji przedmiotom w otoczeniu w generowaniu nowych koncepcji
  • Organizowanie pracy nad rozwiązywaniem sytuacji problemowej w sposób systematyczny.
  • Pomysł vs. Koncepcja
  • Szablon opisu koncepcji.

III. New product/service/process development

  • Co oznacza zasada Function Follows Form (FFF)?
  • Na czym polegają wzorce tworzenia innowacji? Ile ich jest?
  • Zastosowanie FFF dla wybranego przedmiotu.
  • Techniki systematycznego tworzenia innowacji: odejmowanie, dzielenie, mnożenie, nadawanie nowych funkcji, tworzenie nowych zależności.
  • Jak zorganizować proces tworzenia innowacji?

 

Rozwijane kompetencje:

Przewodzenie zmianom ■ Podejmowanie decyzji ■ Nastawienie na wynik ■ Rozwiązywanie problemów ■  Podejmowanie inicjatywy

Budowanie kultury innowacyjnego  myślenia i działania w zakupach

Uwaga:

Szkolenie to realizujemy również w formie zamkniętej dostosowanej do potrzeb wewnętrznych danej organizacji lub też jako szerszy projekt rozwoju talentów. Po zakończeniu warsztatów ich uczestnicy wspólnie uzgadniają plan systematycznego wykorzystywania nowo poznanych narzędzi w ramach codziennych obowiązków. W porozumieniu ze swoim przełożonym ustalają w których obszarach priorytetowo należy rozpocząć systematyczne poszukiwanie innowacji i ćwiczyć się w stosowaniu służących do tego narzędzi. Następnie co około 3 tygodnie organizujemy (online lub fizycznie) cykliczne 2-3 godzinne spotkania całej grupy uczestników, aby podzielić się bieżącymi doświadczeniami, ponownie przećwiczyć niektóre z narzędzi oraz uzgodnić wspólnie kierunki dalszego rozwoju wygenerowanych pomysłów. Nasze doświadczenie pokazuje, że po około 5-6 miesiącach takich ćwiczeń uczestnicy są gotowi do samodzielnego stosowania poznanych technik i prowadzenia tego rodzaju procesów w organizacji. Pomiędzy poszczególnymi spotkaniami uczestnicy programu mają zapewnioną możliwość bieżących konsultacji z prowadzącym warsztaty w formie mailowo-telefoniczno-online.

 

 

Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Szkolenia Big Fish oprócz wiedzy czysto zakupowej zawierają elementy podnoszące kompetencje miękkie, dlatego często prowadzone są w tandemach - doświadczony kupiec/lider/manager zakupów + psycholog biznesu. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.

Podaj imię
Podaj nazwisko
Uzupełnij swój adres e-mail
Uzupełnij numer telefonu
Wpisz treść wiadomości
Musisz zaznaczyć zgodę

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w zakresie określonym w powyższym kwestionariuszu, przez Big Fish Sp. z o.o. w celu organizacji szkolenia. Zapoznałem się z obowiązkiem informacyjnym dostępnym na stronie https://e-big-fish.pl. Przyjmuję do wiadomości, iż podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne.

* Pola wymagane

Używamy plików cookie w celu zapewnienia najlepszej jakości usług. Kontynuując, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.