Zarządzanie projektami zakupowymi

Zarządzanie projektami zakupowymi | Big Fish Sp. z o.o.
Szkolenie zamkniete

Zarządzanie projektami zakupowymi
Project Management in Procurement

Napisz aby dowiedzieć się więcej

Zarządzanie projektem to jedna z fundamentalnych kompetencji pracowników działów zakupów. Większość zadań typu: wybór nowego dostawcy, optymalizacja specyfikacji, optymalizacja kosztów, są projektami. Znajomość zasad zarządzania projektami, pomaga kupcom w realizacji tych zadań. Podczas szkolenia omawiamy szczegółowo metodologię zarządzania projektami w środowisku zakupowym. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczenia ważnych elementów zarządzania projektem tj.: przygotowanie karty projektu, przygotowanie planu i harmonogramu projektu, budowanie specyfikacji, analiza interesariuszy, zarządzanie ryzykiem. Zachęcamy do uczestnictwa wszystkich pracowników działów zakupów, którzy prowadzą projekty sourcingowe, oszczędnościowe, usprawniające, innowacyjne, VE, wdrażają nowych dostawców, wdrażają narzędzia i systemy wspierające pracę zakupów. Zapraszamy również osoby, które w przyszłości planują prowadzić tego rodzaju projekty. 


Proponowany program szkolenia

I. Wprowadzenie

  • Co to jest projekt? Cechy projektu.
  • Projekty a procesy – różnice, wspólne cechy
  • Projekty i procesy w środowisku zakupowym
  • Dlaczego kupiec powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania projektami?
  • Struktura projektu, a rola zakupów

II. Kierowanie projektem zakupowym

  • Inicjowanie projektu od pomysłu do wdrożenia (powody rozpoczęcia projektu, analizy, które należy wykonać przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu projektu)
  • Określanie wymagań i celu projektu
  • Trójkąt zarządzania projektem - miary sukcesu projektu
  • Cykl życia projektu zakupowego
  • Interesariusze i ich analiza

III. Dokumentacja w projekcie

  • Karta projektu, A3, przykłady kart projektu, przygotowanie karty projektu zakupowego
  • Business case – uzasadnienie projektu, przykłady mierników w projektach zakupowych
  • Plan projektu (zakres, budżet, harmonogram, jakość, zasoby, komunikacja, ryzyko) – przygotowanie planu i harmonogramu – najlepsze praktyki

IV. Zarządzanie zakresem projektu zakupowego

  • Specyfikacja
  • Harmonogramowanie, milestones (kamienie milowe), monitorowanie postępu
  • Wstępna struktura podziału pracy
  • Wstępne oszacowanie kosztów projektu
  • Wymagania i właściwości produktu
  • Kryteria akceptacji (ile, jak etc.)
  • Granice projektu
  • Zarządzanie zasobami i kosztami
  • Pomiar rezultatów - identyfikacja właściwych mierników efektywności, zbieranie i analiza danych
  • Zamknięcie projektu

V. Elementy „miękkie”

  • Interesariusze projektu – analiza Interesariuszy
  • Zarządzanie ryzykiem – identyfikacja ryzyka, klasyfikacja lub pomiar poszczególnych rodzajów ryzyka, naturalizowanie lub zapobieganie
  • Zarządzanie zmianą – narzędzia do planowania zmian (analiza wpływu, diagramy SIPOC - Six Sigma), wdrażanie zmiany – 8 kroków Kottera, komunikowanie zmiany
  • Komunikacja w projekcie – plan komunikacji
  • Główne przyczyny problemów w projekcie i sposoby neutralizacji

VI. Praktyczne zastosowanie zarządzania projektami w zakupach – przykłady

  • Projekty sourcingowe
  • Projekty usprawniające

Co podoba się uczestnikom w naszym szkoleniu:

„Teoria poparta licznymi przykładami z życia zawodowego"

„Dużo ciekawych narzędzi"

„Doskonale porządkuje wiedzę"

„Bardzo pozytywnie oceniam trenera – duża wiedza i doświadczenie, łatwość w dzieleniu się wiedzą"

„Merytoryka, przykłady z życia, profesjonalizm, sposób prowadzenia, fajna atmosfera"

„Ciekawa tematyka, która wydawała się oczywista a taka nie jest"

„Mega profesjonalny trener – świetnie przygotowany, duża wiedza ekspercka"

„Dużo ciekawych przykładów z różnych branż"

„Lekko przekazana wiedza, trafione przykłady z życia. Bardzo praktyczne podejście do tematu".

„Dużo angażujących ćwiczeń"

„Rozmowa i możliwość wymiany doświadczeń"

„Swobodny styl prowadzenia zajęć. Przyjazna i energiczna prowadząca".

„Prowadząca – podejście do tematu i zainteresowanie problemami, z którymi spotykamy się w codziennej pracy"

„Otwartość prowadzącej, wiedza i przygotowanie oraz ćwiczenia i przykłady"

Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.

Podaj imię
Podaj nazwisko
Uzupełnij numer telefonu
Wpisz treść pytania
Musisz zaznaczyć zgodę

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w zakresie określonym w powyższym kwestionariuszu, przez Big Fish Sp. z o.o. w celu organizacji szkolenia. Zapoznałem się z obowiązkiem informacyjnym dostępnym na stronie https://e-big-fish.pl. Przyjmuję do wiadomości, iż podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne.

* Pola wymagane