Szkolenie Leadership in Procurement powstało z myślą o menedżerach zakupów, liderach zespołów zakupowych i osobach aspirujących do tych ról. Zajęcia są prowadzone w formie warsztatowej a zadania osadzamy w realiach działu zakupów. Podczas szkolenia przekrojowo omawiamy kluczowe elementy przywództwa rozpoczynając od kompetencji zespołu zakupowego poprzez sposoby budowania autorytetu lidera, różnorodność stylów kierowania, efektywność pracy zespołu, stawianie i rozliczanie z celów, komunikację w zespole, przyczyny i sposoby rozwiązywania konfliktów, kończąc na motywowaniu i zwiększaniu zaangażowania w zespołach zakupowych. Uczestnicy szkoleń otrzymają również dodatkowe materiały dotyczące rekrutacji zespołów zakupowych.
Proponowany program szkolenia
I. Kompetencje i rozwój zespołu zakupowego
- Jakie umiejętności są istotne w dziale zakupów?
- Rozwój funkcji zakupowej a umiejętności w zespole
- Rola zakupów a kompetencje w zespole
- Skutki niedopasowania kompetencji do roli zakupowej
- Kompetencje przyszłości
- Jak zmieni się rola zakupów w organizacji?
- Jakie kompetencje będą istotne?
II. Świadome przywództwo w zakupach
- Budowanie autorytetu lidera – budowanie zaufania w zespole zakupowym:
- Rozwijanie cech przywódczych na poziomie: intelektualnym, społeczno –emocjonalnym, organizacyjnym
- Podejmowanie decyzji
- Kontrolowanie emocji a kontrolowanie sytuacji w zespole zakupowym
- Jak reagować na opór w zespole?
- Style przywódcze
- Style przywódcze Blancharda
- Skuteczność poszczególnych stylów i diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania zespołem zakupowym
- Zespołowość – co zrobić, żeby zespół zakupowy grał do jednej bramki?
- Zjawiska społeczne pojawiające się w zespole i etapy rozwoju zespołu
- Zasady sprzyjające efektywnej pracy zespołu i wypracowanie systemu zasad sprzyjających „dobrej współpracy” w zespole
- Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą
- Podział ról w zespole i dobór zadań do indywidualnych predyspozycji
- Organizacja pracy w zespole, planowanie krótko długoterminowe
- Stawianie celów, priorytetyzacja, etapowanie zadań
- Zaangażowanie w zespole zakupowym
- Motywacyjne DNA
- Czynniki motywujące i demotywujące
- Rola szefa w motywowaniu zespołu zakupowego
- Badanie zaangażowania w zespole zakupowym – 12 pytań Instytutu Gallupa
III. Komunikacja i rozwiązywanie konfliktów w zespole zakupowym – wprowadzenie do Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej
- Otwarta i świadoma komunikacja w zespole kluczem do budowania pozytywnych relacji
- Wprowadzenie do koncepcji transakcji i gier na bazie Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej (OAT)
- Jak wykorzystać AT do rozwiązywania konfliktów w zespole zakupowym ?
- Jak wykorzystać wiedzę o AT w skutecznej komunikacji z klientem wewnętrznym?
- Udzielanie informacji zwrotnej członkom zespołu, klientom wewnętrznym, dostawcom
IV. Ocena pracy oraz wspieranie rozwoju pracowników działu zakupów
- Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (kierownika i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów efektywne i nieefektywne pochwały
- Efektywne i nieefektywne kary
- Narzędzia wywierania wpływu na pracowników
- Konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu i organizacji
Szkolenie prowadzone przez dwóch trenerów!
Metody szkoleniowe:
Dyskusja grupowa, testy (motywacyjne DNA, Style przywódcze), mini wykłady, praca w grupach.
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 10 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Szkolenia Big Fish oprócz wiedzy czysto zakupowej zawierają elementy podnoszące kompetencje miękkie, dlatego często prowadzone są w tandemach - doświadczony kupiec/lider/manager zakupów + psycholog biznesu. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.
Rozwijane kompetencje:
Podejmowanie decyzji ■ Zarządzanie interesariuszami ■ Asertywność ■ Rozwiązywanie problemów ■ Opanowanie ■ Zarządzanie konfliktem ■ Organizacja pracy ■ Współpraca ■ Przywództwo ■ Planowanie ■ Budowanie efektywnych zespołów ■ Zręczność interpersonalna ■ Motywowanie innych ■ Rozwój podwładnych ■ Delegowanie ■ Wywieranie wpływu
Co uczestnicy cenią w naszym szkoleniu:
„Dużo przykładów z życia, interakcja i dyskusje. Dobra atmosfera pracy”
„Dużo praktycznej wiedzy – zwłaszcza z zakresu psychologii zarządzania”
„Trenerzy – fajny kontakt z grupą, duża wiedza. Bardzo dobry sposób przekazywania wiedzy”
„Przykłady i ćwiczenia osadzone w świecie zakupów”
„Różnorodność tematów dotycząca leadership, szeroka tematyka”.
„Szkolenie prowadzone w sposób ciekawy i interesujący”.
„Bardzo dobre merytoryczne przygotowanie trenerów”
„Przegląd wielu tematów. Duża ilość zadań angażujących uczestników”
„Szkolenie bardzo ciekawie poprowadzone – przekrojowe”
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.