Niejednokrotnie współpraca z klientami wewnętrznymi jest przez przedstawicieli działów zakupów określana jako trudna lub stanowiąca prawdziwe wyzwanie. Nie bez przyczyny komunikacja, budowanie relacji, nastawienie na współpracę i umiejętność rozwiązywania konfliktów są umiejętnościami coraz bardziej kluczowymi i poszukiwanymi wśród przedstawicieli funkcji zakupowej. Nasze wyjątkowe szkolenie łączy wiedzę z zakresu psychologii z narzędziami i analizami ułatwiającymi budowanie kontaktu wewnątrz organizacji.
Uczestnicy szkolenia zdobędą m. in. wiedzę na temat: efektywnej komunikacji w rozmowach z wewnętrznymi interesariuszami. Zwiększą umiejętności radzenia sobie z trudnym klientem wewnętrznym, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, wywierania wpływu na klienta wewnętrznego. Podczas szkolenia omawiamy również szereg narzędzi ułatwiających współpracę w organizacji np. Macierz RACI, analiza intersariuszy, technika 5W, narzędzia aktywnego słuchania, modele informacji zwrotnej, strategie rozwiązywania konfliktów. Podczas szkolenia uczestnicy pracują na realnych sytuacjach, które pojawiają się w kontakcie przedstawicieli działów zakupów z klientami wewnętrznymi.
Program szkolenia
I. Budowanie pozytywnego wizerunku kupca w organizacji
- Kim są Twoi klienci wewnętrzni?
- Rozumienie potrzeb interesariuszy
- Zachowania budujące zaufanie
II. Budowanie wiarygodności poprzez efektywną komunikację
- Narzędzia skutecznej komunikacji
- Techniki skutecznego oddziaływania na rozmówcę – optymalna komunikacja w świetle Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej
- Znaki rozpoznania i dyskontowanie
- Informacja zwrotna
- Zasady udzielana konstruktywnej krytyki
III. Skuteczność w trudnych sytuacjach z klientami. Praktyka asertywnej komunikacji
- Skuteczne reagowanie na krytykę.
- Radzenie sobie z niezadowolonym klientem wewnętrznym.
- Style społeczne – 4 kolory.
- Zarządzanie konfliktem z klientem wewnętrznym.
- Praca z oporem klienta wewnętrznego.
- Zachowania sprzyjające współpracy.
IV. Zakończenie
- Rozpoznanie własnych predyspozycji (sił) oraz obszarów do rozwoju (słabości)
- Indywidualna mapa rozwoju
Rozwijane kompetencje:
Zarządzanie interesariuszami ■ Podejmowanie decyzji ■ Nastawienie na wynik ■ Rozwiązywanie problemów ■ Komunikacja ■ Wywieranie wpływu ■ Asertywność ■ Zręczność interpersonalna ■ Współpraca ■ Zarządzanie konfliktem ■ Opanowanie ■ Podejmowanie inicjatywy
Co uczestnicy cenią w naszym szkoleniu:
„Komfortowa atmosfera, dużo praktycznych przykładów, kompleksowość”
„Atmosfera, kompetencje prowadzących, sposób prowadzenia szkolenia”
„Spojrzenie z szerszej perspektywy na pracę klienta wewnętrznego, że on też jest człowiekiem i nie jest nieomylny”
„Merytoryczne tematy, praca na praktycznych sytuacjach”
„Polecam to szkolenie ponieważ otwiera oczy, porządkuje wiedzę. Jest przydatne zarówno pod kątem zawodowym jak i pod kątem osobistego rozwoju”.
„Sposób przedstawienia wiedzy, połączenie teorii i ćwiczeń”
„Świetna wiedza merytoryczna, interesujące ćwiczenia”
„Angażujący i konkretny temat szkolenia”
„Wysoki poziom merytoryczny”
„Narzędzia, które będę mogła wdrożyć do swojej codziennej pracy”
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.