Kompleksowy program szkoleniowy, podczas którego szczegółowo omawiamy proces zarządzania kategorią. Proponujemy szereg istotnych analiz, które należy przeprowadzić w celu stworzenia efektywnej strategii zakupowej danej kategorii. Pokazujemy również w jaki sposób prezentować strategię zakupową oraz raportować oszczędności. Poruszymy również temat zarządzania ryzykiem w definiowaniu strategii. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma szablon strategii zakupowej (w języku polskim i angielskim). A także: Analizę STP Sytuacja/Target - Propozycja dla kategorii/ analizę możliwości - identyfikowanie obszarów/ analizę PESTLE, SWOT, 5 sił Portera/ Macierz Kraljica/ Mapę technologii/ plan komunikacji/ analiza kupujących i sprzedających/ mapowanie klienta wewnętrznego/ rekomendacje dla biznesu.
Uzyskaj certyfikat Category Management Professional - więcej informacji poniżej.
Proponowany program szkolenia
I. Analiza otoczenia wewnętrznego:
- Opportunity analysis (analiza potencjału/możliwości/trudności);
- Analiza STP (sytuacja/target/propozycja);
- Mapowanie klienta wewnętrznego (określenie zachowań klienta wewnętrznego w stosunku do proponowanych zmian);
- Quick wins (osiągnięcie szybkich oszczędności);
- Wymagania biznesu (czas dostawy, koszt, ciągłości dostaw, innowacyjność, jakość, poziom obsługi, inne);
- Hierarchizacja potrzeb (pomaga określić zawartość i szczegółowość strategii oraz ranking ważności);
- Zbieranie informacji wewnętrznych i zewnętrznych;
- Model kosztowy;
- TCO (Całkowite koszty posiadania);
- Value chain analysis (Analiza łańcucha wartości).
II. Analiza otoczenia zewnętrznego:
- Analiza PESTLE;
- Mapa technologii (monitorowanie rozwoju technologicznego kategorii);
- Analiza kupujących i sprzedających;
- Matrix dostawców;
- Analiza 5 sił Portera;
- Analiza SWOT;
- Weryfikacja i wnioskowanie poszczególnych analiz otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego.
III. Opracowanie strategii zakupowej:
- Przygotowanie strategii zakupowej;
- Macierz Kraljica;
- Szachownica At Kearney;
- Propozycja i ocena opcji strategicznych;
- Risk & business continuity plan (zarządzanie ryzykiem);
- Plan komunikacji.
IV. Wprowadzenie strategii zakupowej:
- Terminarz działalności – project management;
- Podsumowanie informacji o dostawcach i ofertach;
- Planowanie negocjacji;
- Przeprowadzenie procesu negocjacji;
- Decyzje w sprawie ulokowania biznesu;
- Negocjacjie – umowa handlowa & serwisowa.
V. Continuous improvement (ciągłe doskonalenie):
- Dokumentacja uzyskanych oszczędności;
- Monitorowanie wydajności dostawców;
- Kontynuacja procesu ciągłego doskonalenia;
- Lean Sourcing, Process Saving.
Korzyści dla uczestników
Kompleksowy program szkoleniowy, podczas którego szczegółowo omawiamy proces zarządzania kategorią. Proponujemy szereg istotnych analiz, które należy przeprowadzić w celu stworzenia efektywnej strategii zakupowej danej kategorii. Pokazujemy również w jaki sposób prezentować strategię zakupową oraz raportować oszczędności. Poruszymy również temat zarządzania ryzykiem w definiowaniu strategii.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma szablon strategii zakupowej (w języku polskim i angielskim). A także: Analizę STP Sytuacja/Target - Propozycja dla kategorii/ analizę możliwości - identyfikowanie obszarów/ analizę PESTLE, SWOT, 5 sił Portera/ Macierz Kraljica/ Mapę technologii/ plan komunikacji/ analiza kupujących i sprzedających/ mapowanie klienta wewnętrznego/ rekomendacje dla biznesu.
Certyfikacja – Category Management Professional
Jak zdobyć certyfikat?
- Weź udział w szkoleniu Category Management
- Przygotuj i obroń strategię zakupową podczas indywidualnego mentoringu online. Efektem całości usługi będzie wypracowana strategia zakupowa dla 1 kategorii w formie dokumentu, gotowego do zaprezentowania np. zarządowi.
- Uzyskaj certyfikat.
Koszt: 5500 zł za osobę + koszt szkolenia 3300 = 8800 zł netto
Co podoba się uczestnikom w naszym szkoleniu:
"Dużo wiedzy merytorycznej , dobrze ustrukturyzowanej w logiczny ciąg"
"Wiedza o pracy kupca poparta doświadczeniem"
"Merytoryka - szeroki zakres, zostało bardzo dobrze zorganizowane"
"Struktura i przejrzystość szkolenia. Materiał dydaktyczny"
"Wiedza poparta przykładami, narzędzia gotowe do wykorzystania"
"Szkolenie spójne, tworzące całość materiału, wiele elementów do wykorzystania w pracy zawodowej"
"Wszystko - zagadnienia i sposób przekazania"
"Informacje przekazane w sposób jasny, transparentny, ciekawy, poparte przykładami"
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.