Doskonały, szczegółowy program dla osób wchodzących w rolę kupca piastujących stanowisko kupca, którzy chcą usystematyzować sobie wiedzę dotyczącą nowoczesnego procesu zakupów. Oferta jest również skierowana do kupców operacyjnych i transakcyjnych aspirujących do ról strategicznych. Podczas szkolenia kompleksowo omawiamy cały proces zakupowy wraz z istotnymi analizami stanowiącymi nieodłączne elementy strategii kategorii. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i pogłębią kompetencje z zakresu: analizy rynku, analizy potrzeb, modeli kosztowych, procesu sourcingowego, selekcji dostawców, negocjacji, administrowania kontraktem. W ramach szkolenia omawiamy również elementy zarządzania relacjami z dostawcami. Program zawiera wiele skutecznych narzędzi, przykładów analiz, które uczestnicy będą mogli zastosować już następnego dnia w pracy.
Proponowany program szkolenia
I. Wprowadzenie do tematyki zakupów
- Rola i zadania działu zakupów w organizacji
- Znaczenie działu zakupów – budowanie wartości dodanej poprzez dział zakupów
- Obszary zakupowe: direct, in-direct, re-sale
- Typologia zakupów – operacyjne, taktyczne, strategiczne
- Diagnoza dojrzałości funkcji zakupowej
II. Podstawy procesu zakupowego
- Proces zakupowy – omówienie 7 kroków (profil kategorii, wybór strategii sourcingowej, budowa bazy dostawców, wybór krytycznej ścieżki wdrożenia, negocjacje i wybór dostawcy, integracja dostawcy, benchmark rynku dostawców)
- Mapowanie i współpraca z klientem wewnętrznym – RACI model, analiza Interesariuszy
- Analiza kosztowa - „Cost breakdown”, „TCO”, przykładowe składniki koszto- twórcze
- Model procesu przetargowego – RFx
- Formy ofertowania
- Wybór dostawcy
- Aukcje internetowe
- Ocena dostawcy, działania korygujące i naprawcze
- Analiza ABC i XYZ
- Proces P2P
- Rola kupca w procesie P2P (zakupy strategiczne, zakupy taktyczne i operacyjne)
III. Wprowadzenie do negocjacji
- Planowanie, przygotowanie, wybór strategii, style negocjacyjne
- Precyzyjne formułowanie celów
- Rodzaje rabatów
- Aktywne słuchanie
- Techniki prowadzenia rozmowy
- Budowanie przewagi w negocjacjach
- Złote zasady negocjacji
- Obliczanie oszczędności
Rozwijane kompetencje:
Znajomość procesu zakupowego ■ Analiza danych ■ Strategic sourcing ■ Ocena dostawcy ■ Negocjowanie ■ Podejmowanie decyzji ■ Organizacja pracy ■ Nastawienie na wynik ■ Rozwiązywanie problemów
Co uczestnicy cenią w naszym szkoleniu:
„Dużo wiedzy praktycznej i odniesień do autentycznych przykładów z życia zawodowego”
„Szkolenie oceniam bardzo wysoko – pozwoliło mi na usystematyzowanie wiedzy”
„Duża dawka wiedzy i ćwiczeń”
„Sposób prowadzenia szkolenia, realne przykłady, pozytywna atmosfera, przestrzeń na dyskusję”
„Podobał mi się swobodny styl prowadzenia zajęć”
„Bardzo przydatne narzędzia w pracy kupca, miła atmosfera, przykłady z życia”
„Analizy i narzędzia, które będę mógł wykorzystać w codziennej pracy”
„Dużo angażujących ćwiczeń”
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.