Podczas szkolenia omawiamy kompleksowo temat zarządzania kategorią. Przedstawimy ogólną charakterystykę różnego rodzaju formatów sklepów (convenience, super/ hipermarkety), zachowania klientów. Omówimy główne punkty strategii sklepów (strategia cen, promocji, merchandisingu), proces definicji oferty produktowej (różne metody), strategiczny plan kategorii, taktyki do zrealizowania strategii w poszczególnych kategoriach. Zaproponujemy narzędzia używane w procesie.
Proponowany program szkolenia
1. Co to jest category management
2. Definicja kategorii produktowej
3. Drzewo decyzyjne
4. Hierarchia kategorii
5. Rola kategorii
- Struktura funkcjonalna
- Struktura strategiczna
6. Retail Mix
- Perspektywa klienta
- Strategia gamy
- Strategia cenowa
- Strategia promoyjna
7. Budowanie oferty
8. Merchandising
- Zasady podłogi
- Zasady półki
9. Budowanie gamy produktów
- Benchmarking
- Budowanie gamy na podstawie danych rynkowych
- Pokrycie rynku
- Miara wydajności gamy
- Analiza potrzeb klientów
- Rola dostawcy w procesie
10. Struktura asortymentu I struktura gamy
11. Analiza istniejącej gamy produktów
- Analiza rentowności produktów
- Analiza BCG
12. Analiza rentowności kategorii
- Mapowanie wydajności dostawcy
13. Strategiczny plan dla kategorii
- Kolejne etapy budowania planu da kategorii produktów
- Przykład dobrze zbudowanego planu od analizy potrzeb kategorii, do strategii i taktyk.
Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 20 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.