Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Owoce morza
  • Budynki
  • Świat


Szkolenia

Zarządzanie procesami przetargowymi – Sourcing process management

  • Typ szkolenia: zamknięte

Podczas szkolenia omawiamy szczegółowo 5 stopniowy proces przetargowy i jego główne korzyści takie jak: systematyczne dostarczanie oszczędności uwzględniające cały łańcuch dostaw jednocześnie zapewniające firmie przewagę konkurencyjną, zarządzanie ryzykiem zaopatrzenia, ciągłe doskonalenie, generowanie wartości dodanej. Program w sposób systematyczny i przejrzysty ujmuje istotę nowoczesnego procesu przetargowego. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób pracujących w dziale zakupów (kupcy, specjaliści ds. zakupów, młodsi specjaliści ds. zakupów, kupcy operacyjni, kupcy transakcyjni) jak i osób aspirujących do ról zakupowych, które chcą zapoznać się z podstawowym procesem biznesowym. Podczas szkolenia demonstrujemy szereg narzędzi, modeli, wzorów, dobrych praktyk i analiz gotowych do wykorzystania tuż po szkoleniu.

Proponowany program szkolenia

I. Analiza danych

  • Identyfikacja i analiza wydatków (narzędzia: technika 5W, metoda ABC, Parto, analiza ryzyka kategorii - Portfolio Kraljic’a)
  • Określenie przedmiotu przetargu
  • Modele kosztowe (TCO, „cost breakdown”)
  • Obowiązujące kontrakty. Wydajność obecnych dostawców
  • Dostosowanie do istniejącej strategii zakupowej (Model AQSCI, analiza STP)
  • Warunkowanie dostawców - wykorzystanie ukierunkowanych komunikatów i komunikacji z dostawcami

II. Przetarg

  • Kwalifikowanie dostawców – ilość dostawców, kryteria, specyfikacja
  • Akceptacja Interesariuszy (dostawcy strategiczni, preferowani, kryteria wyboru, komunikacja do interesariuszy)
  • Przygotowanie  przetargu – ofertowanie, RFx, kiedy i czy negocjować?, „atak” na koszty vs. „atak” na cenę, wzór zapytania ofertowego
  • Realizacja przetargu
  • Aukcje internetowe – kiedy stosować? Typy aukcji
  • Analiza ofert
  • Ocena ryzyka projektowego – identyfikacja zagrożeń, szacowanie ryzyka, działania łagodzące skutki ryzyka, plan awaryjny

III. Lokowanie Biznesu

  • Negocjacje – narzędzia komunikacji w negocjacjach, BATNA
  • Wybór dostawców
  • Plan realizacji – typu projektów („owoce nisko wiszące, „fast track”, pełny proces zakupowy)
  • Rekomendacja do Biznesu (opis sytuacji, cele przetargu, opis procesu, podsumowanie ofert, analiza opcji, protokół wyboru dostawcy, rekomendowany scenariusz, następne kroki)

IV. Zarządzanie dostawcami

  • Zawieranie kontraktów – rodzaje umów
  • Zarządzanie ceną w kontraktach (ryzyko vs. prawdopodobny wpływ poziom ceny)
  • Planowanie logistyczne – model zintegrowanego łańcucha dostaw, rodzaje i strumienie popytu, Lean vs. Agile, koncepcja „Postponement”, charakterystyka poszczególnych modeli (VMI, Kanban, Min/Max, ship to order)
  • Kontraktowanie oszczędności – wyznaczanie wielkości oszczędności (cena rynkowa, cena zakupu, wpływ księgowy), mechanizm oszczędności kosztowych
  • Komunikowanie oszczędności –dobre praktyki

V. Compliance

  • Ocena dostawcy – przegląd i pozycjonowanie dostawców
  • Budowanie relacji z dostawcami
  • Compliance w Spółce – etyka i redukcja ryzyka, działania budujące Compliance w Spółce
  • Ciągłe doskonalenie – działania korygujące, działania zapobiegawcze, dobre praktyki

Co uczestnicy cenią w naszym szkoleniu:

„Przykłady z życia/ doświadczenia, informacje teoretyczne

„Materiał przekazywany w sposób przyjazny i dostępny. Interakcje w grupie, zadania”

„Trener - profesjonalne podejście do szkolenia, wiedza, doświadczenie, opowiadanie i wyrażanie własnego zdania”

„Szkolenie systematyzuje wiedzę, dając miejsce na dyskusję”

“Przygotowany zakres materiałów, tempo prowadzenia szkolenia, otwartość trenera”

„Prowadzenie, ciekawy materiał. Różnorodność narzędzi wraz z ich zastosowaniem”

„Polecam to szkolenie ponieważ omawiane zagadnienia są bardzo przydatne, ciekawe i potrzebne. Prowadząca ma dużą, wiedzę, którą dzieli się w fajny i ciekawy sposób”

„Prowadząca o dużej kulturze osobistej, chętnie dzieli się wiedzą, posiada szeroką wiedzę zarówno jako prowadzący jak i praktyk”

 

Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 10 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Szkolenia Big Fish oprócz wiedzy czysto zakupowej zawierają elementy podnoszące kompetencje miękkie, dlatego często prowadzone są w tandemach - doświadczony kupiec/lider/manager zakupów + psycholog biznesu. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.

 

Informacje organizacyjne

Kontakt

Michał Piątkowski - Recruitment and Training Project Manager
michalpiatkowski@e-bigfish.com

Zapisz się