Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Owoce morza
  • Budynki
  • Świat


Szkolenia

Project Management in Procurement

  • Data szkolenia: 16.04.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Zarządzanie projektem to jedna z fundamentalnych kompetencji pracowników działów zakupów. Większość zadań typu: wybór nowego dostawcy, optymalizacja specyfikacji, optymalizacja kosztów, są projektami. Znajomość zasad zarządzania projektami, pomaga kupcom w realizacji tych zadań. Podczas szkolenia omawiamy szczegółowo metodologię zarządzania projektami w środowisku zakupowym. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczenia ważnych elementów zarządzania projektem tj.: przygotowanie karty projektu, przygotowanie planu i harmonogramu projektu, budowanie specyfikacji, analiza interesariuszy, zarządzanie ryzykiem. Zachęcamy do uczestnictwa wszystkich pracowników działów zakupów, którzy prowadzą projekty sourcingowe, oszczędnościowe, usprawniające, innowacyjne, VE, wdrażają nowych dostawców, wdrażają narzędzia i systemy wspierające pracę zakupów. Zapraszamy również osoby, które w przyszłości planują prowadzić tego rodzaju projekty. Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej: 16-17.04.2020 r. Wrocław, 15-16.10.2020 r. Poznań

Proponowany program szkolenia

I. Wprowadzenie

  • Co to jest projekt? Cechy projektu.
  • Projekty a procesy – różnice, wspólne cechy
  • Projekty i procesy w środowisku zakupowym
  • Dlaczego kupiec powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania projektami?
  • Struktura projektu, a rola zakupów

II. Kierowanie projektem zakupowym

  • Inicjowanie projektu od pomysłu do wdrożenia (powody rozpoczęcia projektu, analizy, które należy wykonać przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu projektu)
  • Określanie wymagań i celu projektu
  • Trójkąt zarządzania projektem - miary sukcesu projektu
  • Cykl życia projektu zakupowego
  • Interesariusze i ich analiza

III. Dokumentacja w projekcie

  • Karta projektu, A3, przykłady kart projektu, przygotowanie karty projektu zakupowego
  • Business case – uzasadnienie projektu, przykłady mierników w projektach zakupowych
  • Plan projektu (zakres, budżet, harmonogram, jakość, zasoby, komunikacja, ryzyko) – przygotowanie planu i harmonogramu – najlepsze praktyki

IV. Zarządzanie zakresem projektu zakupowego

  • Specyfikacja
  • Harmonogramowanie, milestones (kamienie milowe), monitorowanie postępu
  • Wstępna struktura podziału pracy
  • Wstępne oszacowanie kosztów projektu
  • Wymagania i właściwości produktu
  • Kryteria akceptacji (ile, jak etc.)
  • Granice projektu
  • Zarządzanie zasobami i kosztami
  • Pomiar rezultatów - identyfikacja właściwych mierników efektywności, zbieranie i analiza danych
  • Zamknięcie projektu

V. Elementy „miękkie”

  • Interesariusze projektu – analiza Interesariuszy
  • Zarządzanie ryzykiem – identyfikacja ryzyka, klasyfikacja lub pomiar poszczególnych rodzajów ryzyka, naturalizowanie lub zapobieganie
  • Zarządzanie zmianą – narzędzia do planowania zmian (analiza wpływu, diagramy SIPOC - Six Sigma), wdrażanie zmiany – 8 kroków Kottera, komunikowanie zmiany
  • Komunikacja w projekcie – plan komunikacji
  • Główne przyczyny problemów w projekcie i sposoby neutralizacji

VI. Praktyczne zastosowanie zarządzania projektami w zakupach – przykłady

  • Projekty sourcingowe
  • Projekty usprawniające

Rozwijane kompetencje:

Zarządzanie projektami zakupowymi ■ Analiza danych ■ Zarządzanie ryzykiem ■ Zarządzanie interesariuszami ■ Zarządzanie relacjami z dostawcami ■ Znajomość procesu zakupowego ■ Ocena dostawcy ■ Podejmowanie decyzji ■ Krytyczne myślenie ■ Nastawienie na wynik ■ Rozwiązywanie problemów ■ Organizacja pracy  ■ Komunikacja

 

Co uczestnicy cenią w naszym szkoleniu:

„Teoria poparta licznymi przykładami z życia zawodowego”

„Dużo ciekawych narzędzi”

„Doskonale porządkuje wiedzę”

„Bardzo pozytywnie oceniam trenera – duża wiedza i doświadczenie, łatwość w dzieleniu się wiedzą”

„Merytoryka, przykłady z życia, profesjonalizm, sposób prowadzenia, fajna atmosfera”

„Ciekawa tematyka, która wydawała się oczywista a taka nie jest”

„Mega profesjonalny trener – świetnie przygotowany, duża wiedza ekspercka”

„Dużo ciekawych przykładów z różnych branż”

„Lekko przekazana wiedza, trafione przykłady z życia. Bardzo praktyczne podejście do tematu”.

„Dużo angażujących ćwiczeń”

„Rozmowa i możliwość wymiany doświadczeń”

„Swobodny styl prowadzenia zajęć. Przyjazna i energiczna prowadząca”.

„Prowadząca – podejście do tematu i zainteresowanie problemami, z którymi spotykamy się w codziennej pracy”

„Otwartość prowadzącej, wiedza i przygotowanie oraz ćwiczenia i przykłady”

 

Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 16-17.04.2020 r. Wrocław, 15-16.10.2020 r. Poznań

Koszt udziału w szkoleniu 2 dniowym: 2600 zł netto za uczestnika

Jeśli tematyka Państwa zainteresowała, a nie ma ustalonej konkretnej daty szkolenia (bądź jest ona dla Państwa niedogodna) prosimy o informacje, możemy wziąć pod uwagę Państwa preferencje przy ustalaniu daty i miejsca szkolenia.

 

Trenerzy Big Fish dostarczający twardą wiedzą zakupową to osoby aktywne zawodowe związane z zakupami od ponad 10 lub więcej lat. Posiadają doświadczenie w dużych międzynarodowych koncernach, zarządzając zakupami o zasięgu (lokalnym, regionalnym, globalnym). Eksperci z nami współpracujący posiadają praktykę zarówno w zarządzaniu kategoriami pośrednimi jak i bezpośrednio produkcyjnymi. Szkolenia Big Fish oprócz wiedzy czysto zakupowej zawierają elementy podnoszące kompetencje miękkie, dlatego często prowadzone są w tandemach - doświadczony kupiec/lider/manager zakupów + psycholog biznesu. Klientom którzy będą zainteresowani naszymi usługami udostępnimy pełne sylwetki trenerów dedykowanych do danego programu szkoleniowego.

 

Informacje organizacyjne

Zapisz się