Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Bog Fish - Doradztwo
  • Big Fish - Szkolenia
  • Big Fish - Career Management


Procurement Expert Academy

Szkolenia dedykowane praktykom zakupowym: kupcom, specjalistom ds. zakupów, liderom, managerom kategorii zakupowych, koordynatorom zakupów.

Kariera w zakupach

  • Programy są dostosowane do warunków organizacji klienta (audyt/ diagnoza potrzeb szkoleniowych).
  • Wiedza i doświadczenie trenerów oraz interaktywne metody jej przekazywania pozwolą uczestnikom szybko przyswoić przekazywany materiał.
  • Elementem szkolenia zamkniętego jest PPR – wspomagający zastosowanie wiedzy w codziennej praktyce.

Zarządzanie kategorią zakupową (Category Management)

Kompleksowy program szkoleniowy, podczas którego szczegółowo omawiamy proces zarządzania kategorią. Proponujemy szereg istotnych analiz, które należy przeprowadzić w celu stworzenia efektywnej strategii zakupowej danej kategorii. Pokazujemy również w jaki sposób prezentować strategię zakupową oraz raportować oszczędności. Poruszymy również temat zarządzania ryzykiem w definiowaniu strategii. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma szablon strategii zakupowej (w języku polskim i angielskim) - GRATIS/GRATIS/GRATIS Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 06-07.10.2021 r. Warszawa lub ON-LINE i 15-16.12.2021 r. Katowice lub ON-LINE Certyfikacja – Category Management Professional. Jak zdobyć certyfikat? Weź udział w szkoleniu Category Management. Przygotuj i obroń strategię zakupową podczas indywidualnego mentoringu online. Efektem całości usługi będzie wypracowana strategia zakupowa dla 1 kategorii w formie dokumentu, gotowego do zaprezentowania np. zarządowi. Uzyskaj certyfikat.
  • Data szkolenia: 06.10.2021
  • Typ szkolenia: otwarte

Project Management in Procurement - zarządzanie projektami zakupowymi

Zarządzanie projektem to jedna z fundamentalnych kompetencji pracowników działów zakupów. Większość zadań typu: wybór nowego dostawcy, optymalizacja specyfikacji, optymalizacja kosztów, są projektami. Znajomość zasad zarządzania projektami, pomaga kupcom w realizacji tych zadań. Podczas szkolenia omawiamy szczegółowo metodologię zarządzania projektami w środowisku zakupowym. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczenia ważnych elementów zarządzania projektem tj.: przygotowanie karty projektu, przygotowanie planu i harmonogramu projektu, budowanie specyfikacji, analiza interesariuszy, zarządzanie ryzykiem. Zachęcamy do uczestnictwa wszystkich pracowników działów zakupów, którzy prowadzą projekty sourcingowe, oszczędnościowe, usprawniające, innowacyjne, VE, wdrażają nowych dostawców, wdrażają narzędzia i systemy wspierające pracę zakupów. Zapraszamy również osoby, które w przyszłości planują prowadzić tego rodzaju projekty. Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej: 21-22.10.2021 r. Wrocław lub ON-LINE i 15-16.12.2021 r. Łódź lub ON-LINE.
  • Data szkolenia: 21.10.2021
  • Typ szkolenia: otwarte

Generowanie oszczędności (Savings Generation)

Oszczędności to jeden z najważniejszych wskaźników efektywności obszaru zakupowego. Podczas naszego warsztatu omawiamy poszczególne metody generowania oszczędności w zależności od strategii kategorii. Wskazujemy potencjały do generowania szybkich oszczędności, szczegółowo omawiamy modele kosztowe.Podczas szkolenia proponujemy szereg narzędzi takich jak m.in. model RACI, Power-Interest Matrix, analiza STP, Technika 5W, Macierz Kraljic’a. Omawiamy szczegółowo szereg analiz, które mogą zostać wykorzystane już następnego dnia w pracy.

Internal stakeholder management (Budowanie relacji z wewnętrznym klientem)

Niejednokrotnie współpraca z klientami wewnętrznymi jest przez przedstawicieli działów zakupów określana jako trudna lub stanowiąca prawdziwe wyzwanie. Nie bez przyczyny komunikacja, budowanie relacji, nastawienie na współpracę i umiejętność rozwiązywania konfliktów są umiejętnościami coraz bardziej kluczowymi i poszukiwanymi wśród przedstawicieli funkcji zakupowej. Nasze wyjątkowe szkolenie łączy wiedzę z zakresu psychologii z narzędziami i analizami ułatwiającymi budowanie kontaktu wewnątrz organizacji. Uczestnicy szkolenia zdobędą m. in. wiedzę na temat: efektywnej komunikacji w rozmowach z wewnętrznymi interesariuszami. Zwiększą umiejętności radzenia sobie z trudnym klientem wewnętrznym, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, wywierania wpływu na klienta wewnętrznego. Podczas szkolenia omawiamy również szereg narzędzi ułatwiających współpracę w organizacji np. Macierz RACI, analiza intersariuszy, technika 5W, narzędzia aktywnego słuchania, modele informacji zwrotnej, strategie rozwiązywania konfliktów. Podczas szkolenia uczestnicy pracują na realnych sytuacjach, które pojawiają się w kontakcie przedstawicieli działów zakupów z klientami wewnętrznymi. Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 14-15.10.2021 r. Kraków lub ON-LINE.
  • Data szkolenia: 14.10.2021
  • Typ szkolenia: otwarte

Zarządzanie relacjami z dostawcami i zarządzanie ryzykiem (SRM & Suppliers Risk Management)

Szkolenie skupia się na definicji strategii dla kategorii, określaniu naszej pozycji u dostawcy, ocenie i ciągłym rozwoju dostawców. Omawiamy narzędzia i modele oceny współpracy z dostawcami. Ujmujemy tematykę SRM w kontekście zarządzania kontraktem oraz zarządzania wydajnością dostawcy. Część szkolenia poświęcamy kwestiom zarządzania ryzykiem – identyfikowanie zagrożeń, szacowanie ryzyka, działania łagodzące oraz plany awaryjne. Pokazujemy zestaw umiejętności kupca w kontekście współpracy z dostawcami. Jako nowość prezentujemy współpracę z dostawcami opartą na modelu VESTED. Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej: 12-13.10.2021 r. Warszawa lub ON-LINE.
  • Data szkolenia: 12.10.2021
  • Typ szkolenia: otwarte

Zarządzanie procesami przetargowymi – Sourcing process management

Podczas szkolenia omawiamy szczegółowo 5 stopniowy proces przetargowy i jego główne korzyści takie jak: systematyczne dostarczanie oszczędności uwzględniające cały łańcuch dostaw jednocześnie zapewniające firmie przewagę konkurencyjną, zarządzanie ryzykiem zaopatrzenia, ciągłe doskonalenie, generowanie wartości dodanej. Program w sposób systematyczny i przejrzysty ujmuje istotę nowoczesnego procesu przetargowego. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób pracujących w dziale zakupów (kupcy, specjaliści ds. zakupów, młodsi specjaliści ds. zakupów, kupcy operacyjni, kupcy transakcyjni) jak i osób aspirujących do ról zakupowych, które chcą zapoznać się z podstawowym procesem biznesowym. Podczas szkolenia demonstrujemy szereg narzędzi, modeli, wzorów, dobrych praktyk i analiz gotowych do wykorzystania tuż po szkoleniu.

Warsztat zarządzania kontraktami – wybrane grupy zakupowe (Contracting workshop)

Podczas warsztatu pracujemy nad zapisami w umowach wybranych kategorii. Trener omawia konkretne zapisy, wspólnie z zespołem omawia ryzyka wynikające z poszczególnych umów oraz sposoby ich eliminacji. Wskazujemy jakie zapisy umowne warto wprowadzić z jakich można zrezygnować, jaki ma to wpływ na koszty. Omawiamy kwestie wyboru i oceny dostawców oraz komunikacji z wewnętrznym klientem.

Change management in procurement - zarządzanie zmianą w zakupach

Nowoczesne działy zakupów są często działami inicjującymi zmiany w organizacji. Nie sposób jednak pominąć wewnętrznych oporów z jakimi muszą się mierzyć przedstawiciele zakupów. Celem tego unikatowego szkolenia jest przygotowanie pracowników działów zakupów do wprowadzania i akceptacji zmian, ukształtowanie pozytywnych postaw wobec zmian i wypracowanie umiejętności podejmowania zdecydowanych działań. Poznanie własnych reakcji na zmianę. Odreagowanie sytuacji trudnych związanych z przeprowadzanymi zmianami w dziale zakupów lub poprzez dział zakupów. Zwiększenie odporności na sytuacje trudne związane ze zmianą. Umiejętnie komunikowane zmian wewnątrz organizacji (a w szczególności poprawa komunikacji na linii dział zakupów – klienci wewnętrzni). Szkolenie prowadzone jest w formie zamkniętej. Podczas szkolenia pracujemy na konkretnych, aktualnych przypadkach zmian zachodzących w dziale zakupów, bądź generowanych przez dział zakupów.

Zarządzanie czasem w zakupach (Getting things done in Procurement)

„Nie chodzi o to, aby robić rzeczy właściwie, ale właściwe rzeczy”. Organizacja pracy i zarządzanie czasem jest jedną z najczęściej poszukiwanych umiejętności społecznych wśród pracowników działu zakupów. Podczas szkolenia uczestnicy opanują sposoby planowania i ustalania priorytetów. Rozwiną umiejętności formułowania rzeczywistych celów. Udoskonalą umiejętności zarządzania sobą w czasie i pracy pod presją. Podczas szkolenia pracujemy na rzeczywistych sytuacjach mających miejsce w dziale zakupów.

Negocjacje zakupowe (Procurement Negotiations)

Negocjacje zakupowe, choć nie są najważniejszą częścią pracy w zakupach, to stanowią jej istotny, końcowy element procesu. Podczas warsztatu przywiązujemy dużą wagę do etapu przygotowania do negocjacji – omawiamy najważniejsze narzędzia oraz metody wynikające wprost ze strategii kategorii. W drugiej części szkolenia skupiamy się na miękkich aspektach samego procesu negocjacyjnego m.in. psychologii negocjacji, diagnozie własnego stylu negocjacyjnego, pokonywaniu oporu partnera negocjacyjnego etc. Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 25-26.11.2021 r. Poznań lub ON-LINE.
  • Data szkolenia: 25.11.2021
  • Typ szkolenia: otwarte