Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Owoce morza
  • Budynki
  • Świat


Procurement Expert Academy

Szkolenia dedykowane praktykom zakupowym: kupcom, specjalistom ds. zakupów, liderom, managerom kategorii zakupowych, koordynatorom zakupów.

  • Programy są dostosowane do warunków organizacji klienta (audyt/ diagnoza potrzeb szkoleniowych).
  • Wiedza i doświadczenie trenerów oraz interaktywne metody jej przekazywania pozwolą uczestnikom szybko przyswoić przekazywany materiał.
  • Elementem szkolenia zamkniętego jest PPR – wspomagający zastosowanie wiedzy w codziennej praktyce.

Zarządzanie kategorią zakupową (Category Management)

Kompleksowy program szkoleniowy, podczas którego szczegółowo omawiamy proces zarządzania kategorią. Proponujemy szereg istotnych analiz, które należy przeprowadzić w celu stworzenia efektywnej strategii zakupowej danej kategorii. Pokazujemy również w jaki sposób prezentować strategię zakupową oraz raportować oszczędności. Poruszymy również temat zarządzania ryzykiem w definiowaniu strategii. Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 25-26.03.2020 r. Kraków, 16-17.06.2020 r. Warszawa Jeśli tematyka Państwa zainteresowała, a nie ma ustalonej konkretnej daty szkolenia (bądź jest ona dla Państwa niedogodna) prosimy o informacje, możemy wziąć pod uwagę Państwa preferencje przy ustalaniu daty i miejsca szkolenia.
  • Data szkolenia: 25.03.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Project Management in Procurement - zarządzanie projektami zakupowymi

Zarządzanie projektem to jedna z fundamentalnych kompetencji pracowników działów zakupów. Większość zadań typu: wybór nowego dostawcy, optymalizacja specyfikacji, optymalizacja kosztów, są projektami. Znajomość zasad zarządzania projektami, pomaga kupcom w realizacji tych zadań. Podczas szkolenia omawiamy szczegółowo metodologię zarządzania projektami w środowisku zakupowym. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczenia ważnych elementów zarządzania projektem tj.: przygotowanie karty projektu, przygotowanie planu i harmonogramu projektu, budowanie specyfikacji, analiza interesariuszy, zarządzanie ryzykiem. Zachęcamy do uczestnictwa wszystkich pracowników działów zakupów, którzy prowadzą projekty sourcingowe, oszczędnościowe, usprawniające, innowacyjne, VE, wdrażają nowych dostawców, wdrażają narzędzia i systemy wspierające pracę zakupów. Zapraszamy również osoby, które w przyszłości planują prowadzić tego rodzaju projekty. Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej: 16-17.04.2020 r. Wrocław, 15-16.10.2020 r. Poznań
  • Data szkolenia: 16.04.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Budowanie relacji z wewnętrznym klientem

Niejednokrotnie współpraca z klientami wewnętrznymi jest przez przedstawicieli działów zakupów określana jako trudna lub stanowiąca prawdziwe wyzwanie. Nie bez przyczyny komunikacja, budowanie relacji, nastawienie na współpracę i umiejętność rozwiązywania konfliktów są umiejętnościami coraz bardziej kluczowymi i poszukiwanymi wśród przedstawicieli funkcji zakupowej. Nasze wyjątkowe szkolenie łączy wiedzę z zakresu psychologii z narzędziami i analizami ułatwiającymi budowanie kontaktu wewnątrz organizacji. Uczestnicy szkolenia zdobędą m. in. wiedzę na temat: efektywnej komunikacji w rozmowach z wewnętrznymi interesariuszami. Zwiększą umiejętności radzenia sobie z trudnym klientem wewnętrznym, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, wywierania wpływu na klienta wewnętrznego. Podczas szkolenia omawiamy również szereg narzędzi ułatwiających współpracę w organizacji np. Macierz RACI, analiza intersariuszy, technika 5W, narzędzia aktywnego słuchania, modele informacji zwrotnej, strategie rozwiązywania konfliktów. Podczas szkolenia uczestnicy pracują na realnych sytuacjach, które pojawiają się w kontakcie przedstawicieli działów zakupów z klientami wewnętrznymi. Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 23-24.04.2020 r. Kraków, 04-05.06.2020 r. Warszawa
  • Data szkolenia: 23.04.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Negocjacje zakupowe (Procurement Negotiations)

Negocjacje zakupowe, choć nie są najważniejszą częścią pracy w zakupach, to stanowią jej istotny, końcowy element procesu. Podczas warsztatu przywiązujemy dużą wagę do etapu przygotowania do negocjacji – omawiamy najważniejsze narzędzia oraz metody wynikające wprost ze strategii kategorii. W drugiej części szkolenia skupiamy się na miękkich aspektach samego procesu negocjacyjnego m.in. psychologii negocjacji, diagnozie własnego stylu negocjacyjnego, pokonywaniu oporu partnera negocjacyjnego etc. Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 25-26.03.2020 r. Warszawa, 25-26.06.2020 r. Katowice Jeśli tematyka Państwa zainteresowała, a nie ma ustalonej konkretnej daty szkolenia prosimy o informacje, możemy wziąć pod uwagę Państwa preferencje przy ustalaniu daty i miejsca szkolenia.
  • Data szkolenia: 25.03.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Zarządzanie relacjami z dostawcami (SRM)

Szkolenie skupia się na definicji strategii dla kategorii, określaniu naszej pozycji u dostawcy, ocenie i ciągłym rozwoju dostawców. Podczas warsztatu koncentrujemy się również na aspektach miękkich w zarządzaniu relacjami z dostawcami np. efektywnej argumentacji, metodach współpracy z trudnym partnerem, wywieraniu wpływu i zarządzaniu konfliktem. Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej: 28-29.04.2020 r. Katowice Jeśli tematyka Państwa zainteresowała, a nie ma ustalonej konkretnej daty szkolenia prosimy o informacje, możemy wziąć pod uwagę Państwa preferencje przy ustalaniu daty i miejsca szkolenia.
  • Data szkolenia: 28.04.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Zarządzanie procesami przetargowymi – Sourcing process management

Podczas szkolenia omawiamy szczegółowo 5 stopniowy proces przetargowy i jego główne korzyści takie jak: systematyczne dostarczanie oszczędności uwzględniające cały łańcuch dostaw jednocześnie zapewniające firmie przewagę konkurencyjną, zarządzanie ryzykiem zaopatrzenia, ciągłe doskonalenie, generowanie wartości dodanej. Program w sposób systematyczny i przejrzysty ujmuje istotę nowoczesnego procesu przetargowego. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób pracujących w dziale zakupów (kupcy, specjaliści ds. zakupów, młodsi specjaliści ds. zakupów, kupcy operacyjni, kupcy transakcyjni) jak i osób aspirujących do ról zakupowych, które chcą zapoznać się z podstawowym procesem biznesowym. Podczas szkolenia demonstrujemy szereg narzędzi, modeli, wzorów, dobrych praktyk i analiz gotowych do wykorzystania tuż po szkoleniu.

Warsztat zarządzania kontraktami – wybrane grupy zakupowe (Contracting workshop)

Szkolenie jest realizowane w formie zamkniętej. Podczas warsztatu pracujemy nad zapisami w umowach kategorii wybranych przez klienta. Trener omawia konkretne zapisy, wspólnie z zespołem omawia ryzyka wynikające z poszczególnych umów oraz sposoby ich eliminacji. Wskazujemy jakie zapisy umowne warto wprowadzić z jakich można zrezygnować, jaki ma to wpływ na koszty. Omawiamy kwestie wyboru i oceny dostawców oraz komunikacji z wewnętrznym klientem.
  • Data szkolenia: 17.06.2019
  • Typ szkolenia: zamknięte

Generowanie oszczędności (Savings Generation)

Oszczędności to jeden z najważniejszych wskaźników efektywności obszaru zakupowego. Podczas naszego warsztatu omawiamy poszczególne metody generowania oszczędności w zależności od strategii kategorii. Wskazujemy potencjały do generowania szybkich oszczędności, szczegółowo omawiamy modele kosztowe. Podczas szkolenia proponujemy szereg narzędzi takich jak m.in. model RACI, Power-Interest Matrix, analiza STP, Technika 5W, Macierz Kraljic’a. Omawiamy szczegółowo szereg analiz, które mogą zostać wykorzystane już następnego dnia w pracy.

Change management in procurement - zarządzanie zmianą w zakupach

Nowoczesne działy zakupów są często działami inicjującymi zmiany w organizacji. Nie sposób jednak pominąć wewnętrznych oporów z jakimi muszą się mierzyć przedstawiciele zakupów. Celem tego unikatowego szkolenia jest przygotowanie pracowników działów zakupów do wprowadzania i akceptacji zmian, ukształtowanie pozytywnych postaw wobec zmian i wypracowanie umiejętności podejmowania zdecydowanych działań. Poznanie własnych reakcji na zmianę. Odreagowanie sytuacji trudnych związanych z przeprowadzanymi zmianami w dziale zakupów lub poprzez dział zakupów. Zwiększenie odporności na sytuacje trudne związane ze zmianą. Umiejętnie komunikowane zmian wewnątrz organizacji (a w szczególności poprawa komunikacji na linii dział zakupów – klienci wewnętrzni). Szkolenie prowadzone jest w formie zamkniętej. Podczas szkolenia pracujemy na konkretnych, aktualnych przypadkach zmian zachodzących w dziale zakupów, bądź generowanych przez dział zakupów.

Efektywne zarządzanie konfliktem

Specyficzna rola działu zakupów będąca na styku klienta wewnętrznego i dostawców, wymaga od kupców umiejętności sprawnego zarządzania konfliktami. Dzięki szkoleniu uczestnicy rozwiną umiejętność radzenia sobie ze sporami interpersonalnymi w obszarze zakupów. Będą potrafili rozpoznać przyczyny i konsekwencje sytuacji konfliktowych oraz rodzaje konfliktów generowane przez różne strony (klientów wewnętrznych, dostawców, uczestników projektów zakupowych etc.). Podczas warsztatu kładziemy duży nacisk na doskonalenie sztuki dochodzenia do porozumienia jak najmniejszym kosztem dla obu stron. Przedstawimy również skuteczne techniki mediacyjne i konkretne strategie rozwiązywania konfliktów. Podczas szkolenia pracujemy na rzeczywistych sytuacjach konfliktowych, które mają miejsce w pracy kupca np. przy okazji wdrażania nowych dostawców, przejmowaniu wydatków przez dział zakupów, prowadzeniu projektów zakupowych, wdrażaniu nowego procesu zakupowego/ procedury zakupowej etc.

Zarządzanie czasem w zakupach (Getting things done in Procurement)

„Nie chodzi o to, aby robić rzeczy właściwie, ale właściwe rzeczy”. Organizacja pracy i zarządzanie czasem jest jedną z najczęściej poszukiwanych umiejętności społecznych wśród pracowników działu zakupów. Podczas szkolenia uczestnicy opanują sposoby planowania i ustalania priorytetów. Rozwiną umiejętności formułowania rzeczywistych celów. Udoskonalą umiejętności zarządzania sobą w czasie i pracy pod presją. Podczas szkolenia pracujemy na rzeczywistych sytuacjach mających miejsce w dziale zakupów.