Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Owoce morza
  • Budynki
  • Świat


Procurement Leader Academy

Szkolenia dedykowane osobom odpowiedzialnym za kształtowanie polityki zakupowej w firmie oraz zarządzających działem zakupów: dyrektorzy zakupów, managerowie/dyrektorzy działu zakupów.

  • Programy są dostosowane do warunków organizacji klienta (audyt/ diagnoza potrzeb szkoleniowych).
  • Wiedza i doświadczenie trenerów oraz interaktywne metody jej przekazywania pozwolą uczestnikom szybko przyswoić przekazywany materiał.
  • Elementem szkolenia zamkniętego jest PPR – wspomagający zastosowanie wiedzy w codziennej praktyce.

Leadership in procurement - przywództwo w zakupach

Szkolenie Leadership in Procurement powstało z myślą o menedżerach zakupów, liderach zespołów zakupowych i osobach aspirujących do tych ról. Zajęcia są prowadzone w formie warsztatowej a zadania osadzamy w realiach działu zakupów. Podczas szkolenia przekrojowo omawiamy kluczowe elementy przywództwa rozpoczynając od kompetencji zespołu zakupowego poprzez sposoby budowania autorytetu lidera, różnorodność stylów kierowania, efektywność pracy zespołu, stawianie i rozliczanie z celów, komunikację w zespole, przyczyny i sposoby rozwiązywania konfliktów, kończąc na motywowaniu i zwiększaniu zaangażowania w zespołach zakupowych. Uczestnicy szkoleń otrzymają również dodatkowe materiały dotyczące rekrutacji zespołów zakupowych. Termin szkolenia otwartego: 19-20 sierpnia (Wrocław), 24-25 listopada (Warszawa).
  • Data szkolenia: 19.08.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Lider zakupów w świecie VUCA (Procurement Leadership in VUCA world)

Obecny świat, w którym rzeczy dzieją się bardzo dynamicznie, wymaga specyficznych kompetencji od menedżerów, jak i pracowników. Jest to: odporność psychiczna, kreatywność, praca zespołowa oparta na postawie wygrana - wygrana, umiejętność łagodzenia i rozwiązywania konfliktów, wyciąganie wniosków z popełnianych błędów i wcielanie w życie innowacyjnych rozwiązań. Istotna jest również umiejętność pozyskiwania, przetwarzania informacji i ich właściwego wykorzystania w sposób wieloaspektowy i systemowy. Kompetencje te wynikają z oczekiwań otaczającej nas rzeczywistości, nazywanej światem VUCA, którą cechuje: "zmienność" (Volatility), "nieprzewidywalność" (Uncertainty), "złożoność" (Complexity) i "niejednoznaczność" (Ambiguity). Badania i praktyka wykazują, że efektywniej pracują menedżerowie i pracownicy, którzy w sytuacjach kryzysowych potrafią zachować zimną krew – zapanować nad stresem i emocjami. Jak się okazuje, spokój można wytrenować. Cenne są osoby, które potrafią myśleć twórczo w sytuacji kryzysowej i zarazem nie boją się pracy zespołowej. Tym samym warto podkreślić, że nie oznacza to wyparcia się indywidualności. Chodzi raczej o wspólne działanie i nie konfliktowość w sytuacjach, gdy jest to niezbędne. Nie bez znaczenia jest także umiejętność wyciągania wniosków i wcielanie ich w życie, gdy trudna sytuacja zostanie zażegnana. Dużą wartość przykłada się także do umiejętnego pozyskiwania informacji, ich interpretowania i właściwego wykorzystywania. Najbliższe terminy szkolenia (4 x 3h) ON-LINE (29.05, 05.06, 12.06, 26.06).
  • Data szkolenia: 29.05.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Zarządzanie konfliktem w zakupach (Conflict Management in Procurement)

Specyficzna rola działu zakupów będąca na styku klienta wewnętrznego i dostawców, wymaga od kupców umiejętności sprawnego zarządzania konfliktami. Dzięki szkoleniu uczestnicy rozwiną umiejętność radzenia sobie ze sporami interpersonalnymi w obszarze zakupów. Będą potrafili rozpoznać przyczyny i konsekwencje sytuacji konfliktowych oraz rodzaje konfliktów generowane przez różne strony (klientów wewnętrznych, dostawców, uczestników projektów zakupowych etc.). Podczas warsztatu kładziemy duży nacisk na doskonalenie sztuki dochodzenia do porozumienia jak najmniejszym kosztem dla obu stron. Przedstawimy również skuteczne techniki mediacyjne i konkretne strategie rozwiązywania konfliktów. Podczas szkolenia pracujemy na rzeczywistych sytuacjach konfliktowych, które mają miejsce w pracy kupca np. przy okazji wdrażania nowych dostawców, przejmowaniu wydatków przez dział zakupów, prowadzeniu projektów zakupowych, wdrażaniu nowego procesu zakupowego/ procedury zakupowej etc. Najbliższe terminy szkolenia 1 dniowego (6 h) ON-LINE 28 maja, 15 września i 8 grudnia 2020 r.
  • Data szkolenia: 28.05.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Budowanie relacji z wewnętrznym klientem

Niejednokrotnie współpraca z klientami wewnętrznymi jest przez przedstawicieli działów zakupów określana jako trudna lub stanowiąca prawdziwe wyzwanie. Nie bez przyczyny komunikacja, budowanie relacji, nastawienie na współpracę i umiejętność rozwiązywania konfliktów są umiejętnościami coraz bardziej kluczowymi i poszukiwanymi wśród przedstawicieli funkcji zakupowej. Nasze wyjątkowe szkolenie łączy wiedzę z zakresu psychologii z narzędziami i analizami ułatwiającymi budowanie kontaktu wewnątrz organizacji. Uczestnicy szkolenia zdobędą m. in. wiedzę na temat: efektywnej komunikacji w rozmowach z wewnętrznymi interesariuszami. Zwiększą umiejętności radzenia sobie z trudnym klientem wewnętrznym, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, wywierania wpływu na klienta wewnętrznego. Podczas szkolenia omawiamy również szereg narzędzi ułatwiających współpracę w organizacji np. Macierz RACI, analiza intersariuszy, technika 5W, narzędzia aktywnego słuchania, modele informacji zwrotnej, strategie rozwiązywania konfliktów. Podczas szkolenia uczestnicy pracują na realnych sytuacjach, które pojawiają się w kontakcie przedstawicieli działów zakupów z klientami wewnętrznymi. Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 21-22 lipca (Warszawa), 18-19 listopada (Wrocław)
  • Data szkolenia: 21.07.2020
  • Typ szkolenia: otwarte

Zarządzanie relacjami z dostawcami (SRM - Supplier Relationship Management)

Szkolenie skupia się na definicji strategii dla kategorii, określaniu naszej pozycji u dostawcy, ocenie i ciągłym rozwoju dostawców. Podczas warsztatu koncentrujemy się również na aspektach miękkich w zarządzaniu relacjami z dostawcami np. efektywnej argumentacji, metodach współpracy z trudnym partnerem, wywieraniu wpływu i zarządzaniu konfliktem. Najbliższy termin szkolenia w formie otwartej: 9 lipca (ON-LINE), 17 września (ON-LINE)
  • Data szkolenia: 11.09.2019
  • Typ szkolenia: otwarte

Tworzenie i wdrażanie strategii zakupowej (Procurement Stretegy)

Celem szkolenia jest zapoznanie się uczestników z modelem 5 strategii dla kategorii zakupowej. Przedstawimy metodyczne podejście do analizy potrzeb wewnętrznych i weryfikacji potencjału rynkowego. Uczestniczy pogłębią swoją wiedzę z zakresu analiz kosztowych oraz poznają rolę działu zakupów we wdrażaniu i nadzór nad realizacją strategii na każdym etapie cyklu życia kontraktu z dostawcą.