Nasz model doradztwa opiera się na:
- rozpoznaniu stanu obecnego funkcji zakupowej - zdefiniowaniu luk: kompetencyjnych, procesowych / potencjału (oszczędności),
- przygotowaniu rekomendacji usprawnień, które podwyższą efektywność zarządzania zakupami
Wspieramy zespoły naszych klientów we wdrażaniu rekomendowanych zmian/ działań. Nasi konsultanci pracują z zespołami zakupowymi prowadząc warsztaty i sesje coachingowe oraz „follow up”/ sesje sprawdzające poziom wdrożenia rekomendowanych działań.
Przykłady działań (Zakupy produkcyjne/nieprodukcyjne):
- audyt funkcji zakupowej
- definicja potencjału oszczędności
- ocena dostawców
- usprawnianie procesów
- warsztaty negocjacyjne / „supplier days”
- „make or buy analysis”
Przykłady działań (Zakupy handlowe - retail):
- przygotowanie strategii formatów sklepów
- przygotowanie planów restrukturyzacji działu zakupów
- wdrożenie efektywnej polityki handlowej, promocyjnej, asortymentowej i komunikacyjnej
- wdrożenie polityki zarządzania strategicznymi dostawcami (np. scorecards, najlepsze praktyki, harmonizacja cen na poziomie regionalnym)
- przygotowanie strategii negocjacji z dostawcami, renegocjacje kontraktów z dostawcami
- przygotowanie koncepcji zarządzania kategorią w dystrybucji
- przygotowanie rocznych planów aktywności trade marketingowych