Model kompetencyjny dla działu zakupów
W wielu firmach, a w szczególności w międzynarodowych korporacjach, funkcjonują tzw. modele kompetencyjne, które określają jakie kompetencje i na jakim poziomie są zgodne ze strategicznymi celami organizacji, pozwalając pracownikom realizować odpowiednio wyznaczone im zadania. Modele kompetencyjne (czyli zbiory kompetencji) są istotnym wsparciem w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Wspierają procesy rekrutacji oraz rozwoju kadr. Dobrze skonstruowane i aktualizowane stanowią swoisty drogowskaz, nie tylko dla działu HR, ale w szczególności dla liderów.
Jeśli posiadamy dobry model kompetencyjny, to wiemy kogo chcemy zatrudnić oraz co konkretnie musimy wzmocnić u członków naszego zespołu, biorąc pod uwagę obecne i przyszłe zadania. Model kompetencyjny może wspomóc menedżerów w udzielaniu informacji zwrotnych – czy to w kontekście procesu rekrutacyjnego, czy też w kontekście przeprowadzania rozmów oceniających.
Model kompetencyjny – wartość dodana
Polecamy stworzenie modelu kompetencyjnego dla:
- zwiększenia efektywności zarządzania zespołem,
- zwiększenia efektywności procesów rekrutacyjnych (oceny kandydatów),
- zwiększenia transparentności,
- planowania sukcesji,
- rozwoju zespołu
Wsparcie Big Fish:
Wspólnie z klientem tworzymy panele eksperckie i wypracowujemy modele kompetencyjne dla organizacji zakupowych z uwzględnieniem miejsca zakupów w organizacji, roli działu zakupów oraz strategii przedsiębiorstwa.