Jak generować oszczedności w organizacji - nie ma korzyści bez inwestycji.

Jak generować oszczedności w organizacji - nie ma korzyści bez inwestycji. | Big Fish Sp. z o.o.
09.01.2024

Jak generować oszczedności w organizacji - nie ma korzyści bez inwestycji.

Oszczędności to jeden z najważniejszych wskaźników efektywności obszaru zakupowego. Ceny surowców produkcyjnych, czy podzespołów rosną, koszty usług także nie pozostają bez zmian. Do tego dochodzą problemy związane z łańcuchem dostaw. Już samo utrzymanie cen zakupu z poprzednich lat staje się często niemożliwe, a cele jakie stawia się przed pracownikami odpowiedzialnymi za wydatki w firmie pozostają niezmienne i do głównych z nich należy m.in cięcie kosztów czyli generowanie wspomnianych oszczędności. Nie wystarczy już skontaktować się z dostawcą i zażądać obniżenia cen. Jak zatem osiągnąć cel? Przede wszystkim trzeba bazować na danych, korzystać z narzędzi i analiz, które pozwolą nam na odpowiednie przygotowanie zarówno do negocjacji z dostawcami, ale i do zbudowania odpowiednich podstaw do współpracy wewnątrz naszych organizacji.

Oszczędności to jeden z najważniejszych wskaźników efektywności obszaru zakupowego. Ceny surowców produkcyjnych, czy podzespołów rosną, koszty usług także nie pozostają bez zmian. Do tego dochodzą problemy związane z łańcuchem dostaw. Już samo utrzymanie cen zakupu z poprzednich lat staje się często niemożliwe, a cele jakie stawia się przed pracownikami odpowiedzialnymi za wydatki w firmie pozostają niezmienne i do głównych z nich należy m.in cięcie kosztów czyli generowanie wspomnianych oszczędności. Nie wystarczy już skontaktować się z dostawcą i zarządać obniżenia cen. Jak zatem osiągnąć cel? Przede wszystkim trzeba bazować na danych, korzystać z narzędzi i analiz, które pozwolą nam na odpowiednie przygotowanie zarówno do negocjacji z dostawcami, ale i do zbudowania odpowiednich podstaw do współpracy wewnątrz naszych organizacji.


  • Odkryj tajniki efektywnego generowania oszczędności dzięki naszemu innowacyjnemu programowi szkoleniowemu! 
  • Nasz program oferuje głębokie zanurzenie w strategiach budowania grup projektowych, skutecznej współpracy z interesariuszami oraz analizie popytu i podaży. Zdobądź umiejętności segmentacji celów zakupowych, korzystając z technik takich jak zasada Pareto czy analiza SWOT.
  • Poznaj tajniki Lean Sourcing, zdobywając wiedzę o dostawcach, łańcuchu wartości i narzędziach takich jak 5 WHY. Opanuj 7 dźwigni zakupowych, dowiedz się, jak zarządzać ceną i kontraktować oszczędności.
  • Nie zapominamy o zarządzaniu ryzykiem – identyfikuj zagrożenia, szacuj ryzyko, podejmuj działania łagodzące i efektywnie zarządzaj ryzykiem z dostawcami.
  • Przyłącz się do rewolucji w oszczędzaniu biznesowym! Zainwestuj w swój rozwój i zdobądź kluczowe umiejętności, które przekształcą Twoje podejście do zakupów.


Generowanie oszczędności (Savings Generation) - szkolenie 1 dniowe ONLINE 15.03.2024 r.

Proponowany program szkolenia

I Generowanie oszczędności jako projekt

  • Budowanie grupy projektowej
  • Współpraca z interesariuszami (RACI, mapa klienta wewnętrznego, Power-Interest Matrix, plan komunikacji, analiza STP)  
  • Komunikowanie zamian

II Ustalanie celów zakupowych

  • Segmentacja celów w kontekście wpływu na biznes i łatwości wprowadzenia
  • Segmentacja projektów (typ, poziom zaangażowania, czas wdrożenia)

III. Generowanie oszczędności – analiza popytu  

  • Technika 5W
  • Zasada Pareto, metoda ABC, zasada 80/20
  • Macierz Kraljic’a

IV Generowanie oszczędności – analiza podaży 

  • Mapa relacji z dostawcą
  • Analiza PESTLE 
  • Analiza 5 Sił Portera   
  • Analiza SWOT

V Generowanie oszczędności – analiza procesu

  • Modelowanie koszowe 
  • TCO  
  • Analiza łańcucha wartości

VI Lean sourcing  

  • Informacje o dostawcy 
  • Zrozumienie łańcucha wartości 
  • 5 WHY  
  • Ustalanie możliwych do osiągnięcia oszczędności  
  • Zrozumienie czynników kosztowych  
  • Wpływ działań odbiorcy na koszty dostawcy  
  • Lean vs. Agile

VII Generowanie oszczędności – 7 dźwigni zakupowych   

  • Atak na cenę vs. atak na koszty
  • Zarządzanie ceną  
  • Kontraktowanie oszczędności

VIII Zarządzanie ryzykiem   

  • Identyfikacja zagrożeń
  • Szacowanie ryzyka (prawdopodobieństwo, stopień dotkliwości, czas)   
  • Działania łagodzące  
  • Zarządzanie ryzykiem z dostawcami

Jeśli zainteresował Cię ten program lub chciałabyś/chciałabyś zapoznać się z innymi szkoleniami dla pracowników działu zakupów zapraszam na naszą stronę internetową:
https://www.e-bigfish.com.pl/pl/termin/56