Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Owoce morza
  • Budynki
  • Świat


Szkolenia

Category Management

  • Data szkolenia: 16.05.2019
  • Typ szkolenia: otwarte

Kompleksowy program szkoleniowy, podczas którego szczegółowo omawiamy proces zarządzania kategorią. Proponujemy szereg istotnych analiz, które należy przeprowadzić w celu stworzenia efektywnej strategii zakupowej danej kategorii. Pokazujemy również w jaki sposób prezentować strategię zakupową oraz raportować oszczędności. Poruszymy również temat zarządzania ryzykiem w definiowaniu strategii. Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej: 16-17.05 Kraków, 13-14.06 Warszawa, październik 2019 r. Wrocław, listopad 2019 r. Poznań, grudzień 2019 r. Warszawa Jeśli tematyka Państwa zainteresowała, a nie ma ustalonej konkretnej daty szkolenia (bądź jest ona dla Państwa niedogodna) prosimy o informacje, możemy wziąć pod uwagę Państwa preferencje przy ustalaniu daty i miejsca szkolenia.

Proponowany program szkolenia

I. Analiza otoczenia wewnętrznego:

  • Opportunity analysis (analiza potencjału/możliwości/trudności);
  • Analiza STP (sytuacja/target/propozycja);
  • Mapowanie klienta wewnętrznego (określenie zachowań klienta wewnętrznego w stosunku do proponowanych zmian);
  • Quick wins (osiągnięcie szybkich oszczędności);
  • Wymagania biznesu (czas dostawy, koszt, ciągłości dostaw, innowacyjność, jakość, poziom obsługi, inne);
  • Hierarchizacja potrzeb (pomaga określić zawartość i szczegółowość strategii oraz ranking ważności);
  • Zbieranie informacji wewnętrznych i zewnętrznych;
  • Model kosztowy;
  • TCO (Całkowite koszty posiadania);
  • Value chain analysis (Analiza łańcucha wartości).

II. Analiza otoczenia zewnętrznego:

  • Analiza PESTLE;
  • Mapa technologii (monitorowanie rozwoju technologicznego kategorii);
  • Analiza kupujących i sprzedających;
  • Matrix dostawców;
  • Analiza 5 sił Portera;
  • Analiza SWOT;
  • Weryfikacja i wnioskowanie poszczególnych analiz otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego.

III. Opracowanie strategii zakupowej:

  • Przygotowanie strategii zakupowej;
  • Macierz Kraljica;
  • Szachownica At Kearney;
  • Propozycja i ocena opcji strategicznych;
  • Risk & business continuity plan (zarządzanie ryzykiem);
  • Plan komunikacji.

IV. Wprowadzenie strategii zakupowej:

  • Terminarz działalności – project management;
  • Podsumowanie informacji o dostawcach i ofertach;
  • Planowanie negocjacji;
  • Przeprowadzenie procesu negocjacji;
  • Decyzje w sprawie ulokowania biznesu;
  • Negocjacjie – umowa handlowa & serwisowa.

V. Continuous improvement (ciągłe doskonalenie):

  • Dokumentacja uzyskanych oszczędności;
  • Monitorowanie wydajności dostawców;
  • Kontynuacja procesu ciągłego doskonalenia;
  • Lean Sourcing, Process Saving.

 

Najbliższe terminy szkolenia w formie otwartej:

16-17.05 Kraków, 13-14.06 Warszawa, październik 2019 r. Wrocław, listopad 2019 r. Poznań, grudzień 2019 r. Warszawa

Koszt udziału w szkoleniu 2 dniowym: 2100 zł netto za uczestnika

Jeśli tematyka Państwa zainteresowała, a nie ma ustalonej konkretnej daty szkolenia (bądź jest ona dla Państwa niedogodna) prosimy o informacje, możemy wziąć pod uwagę Państwa preferencje przy ustalaniu daty i miejsca szkolenia.

 

Prowadząca:

  • Ekspert/ menedżer ds. zakupów z około 20 letnim doświadczeniem w globalnych organizacjach sektora FMCG (Avon, PZ Cussons, Twinnings), chemicznego (Colep) i Facilities (JLL). Posada doświadczenie w zarządzaniu strategicznymi kategoriami (produkcyjne i nieprodukcyjne) w rejonie EMEA.
  • Karierę zakupową rozpoczęła już podczas studiów w ICI Paints jako Koordynator ds. Zakupów. Przez rok pracowała w W. Brytanii piastując międzynarodowe stanowisko Kierownika Kategorii. Później ściśle związała się zakupami korporacyjnymi przechodząc przez różne kierownicze stanowiska w międzynarodowych firmach chemicznych i kosmetycznych. Przez ponad 5 lat piastowała rolę lidera kategorii opakowań na regon EMEA.
  • Prowadziła szereg projektów definiujących nowe podejście zakupowe do bazy dostawców generując oszczędności dla firmy na poziomie całkowitego kosztu posiadania. W swojej karierze zawodowej przeprowadziła szereg projektów związanych z LCC sourcing, kwalifikacją i wdrażaniem nowych dostawców, racjonalizacją bazy dostawców, opracowaniem i wdrażaniem strategii sourcingowych, rozwojem dostawców i SRM, zarządzaniem ryzykiem, NPD. Posiada doświadczenie w prowadzeniu projektów doradczo – szkoleniowych w obszarze: definiowania i wdrażania strategii zakupowych, zarządzania kategorią, wdrażania nowych procesów i procedur w obszarze zakupów i łańcucha dostaw, prowadzenia kluczowych negocjacji, wdrażania projektów oszczędnościowych. Posiada uprawnienia Audytora Wiodącego CSR. Absolwentka SGH (ekonomia, zarządzanie, logistyka i łańcuch dostaw).

Informacje organizacyjne

Kontakt

Michał Piątkowski - Recruitment and Training Project Manager
michalpiatkowski@e-bigfish.com

Zapisz się