Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Owoce morza
  • Budynki
  • Świat


Retail Procurement Academy

Szkolenia dedykowane pracownikom firm handlowych: kupcom, managerom kategorii zakupowych/produktowych, dyrektorom handlowym/zakupów.

  • Programy są dostosowane do warunków organizacji klienta (audyt/ diagnoza potrzeb szkoleniowych).
  • Wiedza i doświadczenie trenerów oraz interaktywne metody jej przekazywania pozwolą uczestnikom szybko przyswoić przekazywany materiał.
  • Elementem szkolenia zamkniętego jest PPR – wspomagający zastosowanie wiedzy w codziennej praktyce.

Category Management – Zarządzanie kategorią (sklepy convenience, supermarkety, hipermarkety)

Podczas szkolenia omawiamy kompleksowo temat zarządzania kategorią. Przedstawimy ogólną charakterystykę różnego rodzaju formatów sklepów (convenience, super/ hipermarkety), zachowania klientów. Omówimy główne punkty strategii sklepów (strategia cen, promocji, merchandisingu), proces definicji oferty produktowej (różne metody), strategiczny plan kategorii, taktyki do zrealizowania strategii w poszczególnych kategoriach. Zaproponujemy narzędzia używane w procesie.

Negocjacje w Retail/ Negocjacje kupieckie w sieciach handlowych

W trakcie warsztatu kładziemy duży nacisk na przygotowanie do procesu negocjacyjnego – dossier, analiza bąbelkowa kategorii, przygotowanie spotkania. Omówimy również podstawowe pojęcia - marża przednia, marża tylna, termin płatności, koszty supply chain. Przedstawimy etapy spotkania negocjacyjnego, reguły negocjacji, najczęstsze błędy negocjacyjne. Przećwiczymy pożyteczne techniki negocjacyjne.

Negocjacje w Retail/ Negocjacje w firmach handlowych dla KAM-ów

Podczas szkolenia przedstawimy typy kupców w sieciach handlowych (typowe charaktery i cechy) – przekażemy jak skutecznie współpracować z każdym z nich. Zaprezentujemy podstawowe pojęcia jakimi posługują się kupcy (np. rodzaje marż, rodzaje cen, indeksy cenowe, mnożniki marżowe). Uczestnicy przećwiczą m. in. analizy rentowności, analizy indeksów cenowych, argumentację negocjacyjną, skuteczne techniki negocjacyjne. Omówimy kwestie zarządzania zapasami oraz cennikami (obniżki/ podwyżki).

Szkolenia dla KAM – Jak myśli i działa kupiec w sieci handlowej

W trakcie szkolenia omówimy budowanie oferty sklepu i współpracę z przedstawicielem dostawcy (Key Account Managerem ) z perspektywy kupca sieci handlowej. Uczestnicy dowiedzą się m.in. co to jest strategia handlowa? W jaki sposób przygotowuje się segmentację klientów? W jaki sposób kupiec buduje gamę produktów? Z jakich informacji korzysta kupiec? Omówimy podstawowe pojęcia i narzędzia pracy kupca. Przedstawimy sposób myślenia kupca przed i w trakcie procesu negocjacji.