Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Owoce morza
  • Budynki
  • Świat


Procurement Leader Academy

Szkolenia dedykowane osobom odpowiedzialnym za kształtowanie polityki zakupowej w firmie oraz zarządzających działem zakupów: dyrektorzy zakupów, managerowie/dyrektorzy działu zakupów.

  • Programy są dostosowane do warunków organizacji klienta (audyt/ diagnoza potrzeb szkoleniowych).
  • Wiedza i doświadczenie trenerów oraz interaktywne metody jej przekazywania pozwolą uczestnikom szybko przyswoić przekazywany materiał.
  • Elementem szkolenia zamkniętego jest PPR – wspomagający zastosowanie wiedzy w codziennej praktyce.

Polityka zakupowa (Procurement Policy)

Organizacja powinna kontrolować sposób wydawania pieniędzy oraz maksymalizować zyski wynikające z dobrze funkcjonującego procesu zakupowego poprzez wprowadzenie jednej (wspólnej, obejmującej wszystkie działy) polityki zakupowej, która wydaje się być najskuteczniejszym narzędziem zakupowym. Podczas naszego szkolenia szczegółowo omówimy proces wdrożenia polityki zakupowej oraz jej korzyści dla organizacji.

Zarządzanie relacjami z dostawcami (SRM - Supplier Relationship Management)

Szkolenie skupia się na definicji strategii dla kategorii, określaniu naszej pozycji u dostawcy, ocenie i ciągłym rozwoju dostawców. Podczas warsztatu koncentrujemy się również na aspektach miękkich w zarządzaniu relacjami z dostawcami np. efektywnej argumentacji, metodach współpracy z trudnym partnerem, wywieraniu wpływu i zarządzaniu konfliktem.

Zarządzanie ryzykiem (SCRM – Supply chain risk management)

Ryzyka w łańcuchu dostaw to prawdopodobieństwo przyjęcia nieodpowiedniej strategii, błędnych decyzji, nieoptymalnej konfiguracji systemu logistycznego etc. Podczas szkolenia omówimy szczegółowo listę i źródła potencjalnych ryzyk oraz sposoby ich łagodzenia. Przeanalizujemy różne scenariusze relacji z dostawcą vs ich wpływ na ryzyko. Zademonstrujemy szereg narzędzi do zarządzania ryzykiem dostawców.

Tworzenie i wdrażanie strategii zakupowej (Procurement Stretegy)

Celem szkolenia jest zapoznanie się uczestników z modelem 5 strategii dla kategorii zakupowej. Przedstawimy metodyczne podejście do analizy potrzeb wewnętrznych i weryfikacji potencjału rynkowego. Uczestniczy pogłębią swoją wiedzę z zakresu analiz kosztowych oraz poznają rolę działu zakupów we wdrażaniu i nadzór nad realizacją strategii na każdym etapie cyklu życia kontraktu z dostawcą.

Przywództwo (Leadership in Procurement)

W trakcie szkolenia przyjrzymy się całości działania jednostki organizacyjnej, za którą są odpowiedzialni uczestnicy szkolenia. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli przygotować diagnozę obszaru, którym zarządzają oraz przygotować plan rozwoju zarówno dla zespołu jaki i dla indywidualnych pracowników.

Budowanie zaangażowanych zespołów (Procurement Winning Team)

Celem szkolenia jest zwiększenie poziomu otwartości i zaufania w grupie, odkrycie barier i możliwości zespołu (co można polepszyć, a co jest mocną stroną zespołu), zwiększenie precyzji w komunikacji wewnątrz zespołu, organizacji oraz w kontaktach z dostawcami - poznanie koncepcji komunikowania się interpersonalnego (Analizy Transakcyjnej), zwiększenie motywacji i identyfikacji członków zespołu.

Budowanie relacji z wewnętrznym klientem

Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat: efektywnej komunikacji w rozmowach z wewnętrznymi interesariuszami. Zdobędą umiejętności radzenia sobie z trudnym klientem wewnętrznym, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, wywierania wpływu na klienta wewnętrznego.

Efektywne zarządzanie konfliktem

Dzięki szkoleniu uczestnicy rozwiną umiejętność radzenia sobie ze sporami interpersonalnymi w firmie. Będą potrafili rozpoznać przyczyny i konsekwencje sytuacji konfliktowych oraz rodzaje konfliktów. Podczas warsztatu kładziemy duży nacisk na doskonalenie sztuki dochodzenia do porozumienia jak najmniejszym kosztem dla obu stron. Przedstawimy również skuteczne techniki mediacyjne.

Przywództwo we wdrażaniu strategii i zarządzaniu zmianą

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą umiejętność przekonywania innych do proponowania i adaptowania się do zmian. Zdobędą kompetencje rozpoznawania obaw i wątpliwości współpracowników związanych ze zmianą i świadomym pomaganiu im w radzeniu sobie ze zmianą. Rozwiną indywidualne cechy przywódcze, gwarantujące skuteczne przeprowadzenie zmiany w ich obszarze oddziaływania. W trakcie warsztatu przedstawimy zasady, metody i narzędzia wspomagające zarządzanie zmianami, w tym: komunikowanie zmian, radzenie sobie z oporem wobec zmian, motywowanie do zmian, wykształcenie postawy otwarcia na zmiany.