Big Fish
Oceniamy, kreujemy, rozwijamy
  • Owoce morza
  • Budynki
  • Świat


Doradztwo/Interim Management

Wspieramy zespoły naszych klientów we wdrażaniu rekomendowanych zmian/ działań. Nasi konsultanci pracują z zespołami zakupowymi prowadząc warsztaty i sesje coachingowe oraz „follow up”/ sesje sprawdzające poziom wdrożenia rekomendowanych działań. Oferujemy współpracę z wysoko wyspecjalizowanymi ekspertami w dziedzinie zakupów. Współpraca ma charakter czasowy i nakierowany na osiągnięcie konkretnych, ustalonych rezultatów biznesowych.

Nasz model doradztwa opiera się na:

  • rozpoznaniu stanu obecnego funkcji zakupowej - zdefiniowaniu luk: kompetencyjnych, procesowych / potencjału (oszczędności),
  • przygotowaniu rekomendacji usprawnień, które podwyższą efektywność zarządzania zakupami

Wspieramy zespoły naszych klientów we wdrażaniu rekomendowanych zmian/ działań. Nasi konsultanci pracują z zespołami zakupowymi prowadząc warsztaty i sesje coachingowe oraz „follow up”/ sesje sprawdzające poziom wdrożenia rekomendowanych działań.

Przykłady działań (Zakupy produkcyjne/nieprodukcyjne):

  • audyt funkcji zakupowej
  • definicja potencjału oszczędności
  • ocena dostawców
  • usprawnianie procesów
  • warsztaty negocjacyjne / „supplier days”
  • „make or buy analysis”

Przykłady działań (Zakupy handlowe - retail):

  • przygotowanie strategii formatów sklepów
  • przygotowanie planów restrukturyzacji działu zakupów
  • wdrożenie efektywnej polityki handlowej, promocyjnej, asortymentowej i komunikacyjnej
  • wdrożenie polityki zarządzania strategicznymi dostawcami (np. scorecards, najlepsze praktyki, harmonizacja cen na poziomie regionalnym)
  • przygotowanie strategii negocjacji z dostawcami, renegocjacje kontraktów z dostawcami
  • przygotowanie koncepcji zarządzania kategorią w dystrybucji
  • przygotowanie rocznych planów aktywności trade marketingowych

Interim Management – oferujemy współpracę z wysoko wyspecjalizowanymi ekspertami w dziedzinie zakupów. Współpraca ma charakter czasowy i nakierowany na osiągnięcie konkretnych, ustalonych rezultatów biznesowych.

Przykłady obszarów współpracy:

Opracowanie strategii / usprawnienie procesów biznesowych / definicja modelu funkcjonowania strategicznej organizacji zakupowej / kontroling poziomu kosztów zakupów / definicja/ wdrożenie oszczędności / wdrożenie nowych dostawców / wdrożenie systemu oceny dostawców / definicja ryzyka biznesowego / uporządkowanie procesu zarządzania kategoriami zakupowymi / restrukturyzacja funkcji zakupowej / wdrożenie narzędzi zakupowych / realizacja przetargów / zwiększenie efektywności operacyjnej

Zalety:

  • skuteczny sposób na rozwiązanie konkretnego problemu w obszarze zakupowym
  • szeroka wiedza i doświadczenie ekspertów
  • oszczędność czasu i pieniędzy na rekrutację i szkolenie nowego pracownika
  • brak kosztów stałych związanych z zatrudnieniem pracownika na etat